Ir direto para menu de acessibilidade.
Página inicial > TCC > Uncategorised > ESTÁGIO SUPERVISIONADO NA LICENCIATURA EM MÚSICA: Uma revisão de literatura pela perspectiva de universidades federais.
Início do conteúdo da página

ESTÁGIO SUPERVISIONADO NA LICENCIATURA EM MÚSICA: Uma revisão de literatura pela perspectiva de universidades federais.

AUTOR: Daniel Rodrigues Durão.

 

RESUMO

DURÃO, DANIEL RODRIGUES. Estágio supervisionado na licenciatura em música: Uma revisão de literatura pela perspectiva de universidades federais. 2022. O presente trabalho trata do estágio supervisionado na graduação em música, como parte importante e fundamental na construção do ser professor em contextos diferentes que estão contidos nas fases em que o estágio acontece. Para esta pesquisa os artigos coletados foram subdivididos em dois subtemas: estágio observacional e planejamento/intervenção, para fins de melhor compreender a dinâmica formativa da construção e formação em que um graduando está envolvido até enfim tornar-se um docente capacitado para sala de aula. Para compreender melhor nosso objeto de investigação elaboramos a seguinte questão norteadora: Como as fases do estágio supervisionado música.
Palavras-chave: Estágio supervisionado. Licenciatura em música. Universidades federais.

 

ABSTRACT

DURÃO, DANIEL RODRIGUES. Supervised internship in the degree in music: A literature review from the perspective of federal universities. 2022. 19 pages Completion of course work – Degree in Music, UFPA, Belém. The present work deals with the supervised internship in music graduation as an important and fundamental part in the construction of being a teacher in different contexts that are contained in the phases in which the internship takes place. For this research, the collected articles were subdivided into two sub-themes: observational internship and planning/intervention in order to better understand the formative dynamics of construction and training in which a graduate student is involved until finally becoming a qualified teacher for the classroom. The research aimed to: observe/analyze in the literature the formative construction of undergraduate music teachers through the stages of the supervised internship from the perspective of universities. The research problem: how did the supervised internship phases provide experiences for being a music teacher? The survey was carried out with a qualitative, observational approach to scientific production, using instruments to survey the literature and tabulate the articles by subthemes. The authors selected in the descriptors present their views as trainees during their training at higher education institutions in music education.

Keywords: Supervised internship. Degree in music. Federal Universities.

Fim do conteúdo da página